تولید علم و اندیشه ضرورتی انکارناپذیر در هر جامعـه است و  زمـانی عیـار می یابد که مورد سنجش و محک قرار گیرد.  همه ساله  جشنواره های علمی در حوزه های مختلف به‌منظور  سنجش پژوهشهای علمی و شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای برتر در سطح کشور برگزار می شوند. در این راستا دبیرخانه دائم جشنواره طب ایرانی؛ در سال 1400، دومین دوره از این رویداد را به منظور شناسایی، معرفی، قدردانی و حمایت از دانشمندان، پژوهشگران و نوآوران برتر و همچنین بسترسازی برای بهره‌ برداری هرچه بیشتر از دستاوردهای پژوهشی اندیشمندان و گسترش بازارهایی دانایی محور و دانش بنیان و آشنایی و تعامل چند جانبه بین مراکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی طب ایرانی در سطح ملی و در 3 بخش علمی ،  فرهنگ و هنر  و ویژه (کووید 19) برگزار کرد.

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان هر یک از محورها، هجدهم آبان ماه ‌۱۴۰۰ با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در سالن آمفی تئاتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد. 

بخش فناوری اطلاعات و سامانه جشنواره به منظور معرفی هرچه بیشتر برگزیدگان و دسترسی علاقه مندان به فعالیت های علمی، پژوهشی ، آموزشی و درمانی پژوهشگران و هنرمندان برگزیده اقدام به طراحی صفحه اختصاصی کرد. علاقمندان جهت مشاهده اسامی نفرات برگزیده و سایر اطلاعات می توانند به بخش برگزیدگان سایت جشنواره طب ایرانی به نشانی http://pmfestival.ir مراجعه کنند.