به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ دکتر حسین رضایی زاده، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص معیارهای انتخاب «فناور برگزیده» در دومین جشنواره طب ایرانی؛ گفت: دارا بودن پتنت و ثبت اختراع اعم از داخلی و خارجی، مشارکت در تحقیق و توسعه محصولات و فرآورده‌های طبیعی و سنتی موجود در بازار، طراحی و فروش دانش فنی، عضویت در شرکت دانش بنیان دارای مجوز از ستاد علمی فناوری ریاست جمهوری، برخورداری از محصولات مجوزدار و تجاری شده مهم ترین معیارهای انتخاب فناور برگزیده بودند.

رئیس مرکز رشد فناوری طب و داروسازی سنتی و فرآورده های طبیعی در خصوص مجموعه فعالیت‌هایی که منجر به انتخاب ایشان در دومین جشنواره طب ایرانی شد، توضیح داد: ثبت سه اختراع داخلی، مشارکت در تحقیق و توسعه سیزده محصول، فروش یک مورد دانش فنی، بنیانگذاری و عضویت در شرکت دانش بنیان با مجوز از ستاد علمی فناوری ریاست جمهوری و تلاش در جهت تجاری‌سازی تعدادی از محصولات دانش بنیان، از جمله فعالیت‌هایی بود که منجر به انتخاب اینجانب شد.

دکتر رضائی زاده  برگزاری جشنواره‌های علمی-فرهنگی را سبب ارتقاء و  تغییر نگاه جامعه علمی و عموم مردم  نسبت به طب ایرانی دانست و گفت: مهم‌ترین هدف جشنواره‌ معرفی دستاوردهای علمی و پژوهشی است و به نوعی انتقال تجربه به دیگران محسوب می‌شود. همچنین این جشنواره‌ در راستای تقدیر و تشویق از افرادی برگزاری می‌شود که در زمینه‌های مختلف مرتبط با طب ایرانی فعالیتی بیش از دیگران داشته‌اند و سبب زدوده شدن خستگی و ایجاد انگیزه در این افراد می‌شود.

وی تأکید کرد:  جشنواره‌های علمی باعث الگوسازی و معرفی نمونه‌های موفق به سایر علاقه‌مندان و ایجاد ارتباط بین پژوهش‌گران می‌شود. 

دانشیار دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان این‌که دومین جشنواره طب ایرانی نسبت به دور اول از پیشرفت چشمگیری برخوردار بود، گفت: افزایش تعداد شرکت کنندگان، تنوع محورها، داوری چند مرحله ای، تشکیل شورای سیاستگذاری و بازبینی روند داوریها، از امتیازات این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل بود و ضریب اطمینان بسیار بالایی را برای اعتماد به نتایج فراهم کرد.

وی افزود: راه اندازی وبسایت جشنواره و سامانه ثبت مدارک هم اقدام خوبی بود که ثبت نام و ارسال آثار و مدارک را به صورت برخط فراهم کرده بود.