به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت دکتر نفیسه حسینی یکتا مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و دبیر دومین جشنواره طب ایرانی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سلامت با اعلام این مطلب که دومین جشنواره طب سنتی ایرانی آبان ماه امسال باهدف معرفی ظرفیت‌های موجود در حوزه طب سنتی ایرانی، در سه حوزه آموزش، پژوهش و درمان برگزار می‌شود تأکید کرد: آثار شرکت‌کنندگان در هریک از این حوزه‌ها با داوری‌های دقیق علمی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و برگزیده گان ضمن دریافت جوایز نفیس به جامعه علمی و به عموم جامعه معرفی خواهند شد.

 مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت ویژگی این دوره از جشنواره را نسبت به دوره قبل اضافه شدن بخش فرهنگ و هنر دانست و از تمامی هنرمندان دعوت کرد تا در این بخش شرکت کنند.

وی افزود: برگزیدگان در 6 بخش اپلیکیشن، فیلم کوتاه، پوستر، اینفوگرافیک، فیلم کوتاه برای کودک، موشن گرافیک و عکاسی در راستای شعار جشنواره و با محوریت اصلاح سبک زندگی معرفی می‌شوند و جوایز ویژه‌ای به آن‌ها اهدا می‌شود.

دکتر نفیسه حسینی یکتا ابراز امیدواری کرد: این جشنواره با دو بعد تخصصی علمی مرتبط با تمامی فعالان حوزه طب سنتی ایرانی و بخش ویژه فرهنگ و هنر مرتبط با عموم جامعه بتواند در اشاعه شعارهای مرتبط با اصلاح سبک زندگی و شناساندن دقیق طب سنتی ایرانی کمک کند.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی کرونا جشنواره به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد افزود: اگر شرایط تغییر کند امکان برگزاری جشنواره به‌صورت حضوری وجود دارد.

دبیر دومین جشنواره طب ایرانی با اعلام اینکه دومین جشنواره طب ایرانی، نوزدهم آبان‌ماه، برابر با روز جهانی «علم در خدمت صلح و توسعه»، برگزار می‌شود افزود: مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار از تاریخ بیستم تیرماه آغاز شده و تا 31 شهریورماه 1400 ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند برای مطالعه فراخوان و ثبت‌نام در آن به پایگاه جشنواره به نشانی http://pmfestival.ir مراجعه کنند.