به گزارش روابط‌عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، در این نشست که با حضور حداکثری اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره طب ایرانی برگزار شد، محورهای جشنواره و شرایط حضور علاقه‌مندان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موارد پیشنهادی برای جلب مخاطبان بیشتر و حمایت‌های مادی و معنوی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، توسط اعضا مطرح شد.

دکتر «نفیسه حسینی یکتا»، نایب‌رئیس شورای سیاستگذاری و دبیر دومین جشنواره طب ایرانی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل جشنواره در سال 1397 و برگزاری نخستین دوره آن در همدان، گفت: این جشنواره نیز همچون دوره نخست و دیگر جشنواره‌های مرتبط حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، ظرفیتی برای بروز و ظهور توانمندی‌های حوزه طب ایرانی و قدردانی از افراد زحمتکش در این حوزه است.

وی با اشاره به انتخاب دبیران کمیته‌های علمی، اجرایی و نظارت و ارزیابی جشنواره، افزود: خوشبختانه پیشبرد اقدامات در کمیته علمی روند خوبی داشته و با زحمات دبیر و اعضای این کمیته مسیر کلی برگزاری دومین جشنواره طب ایرانی مشخص شده است.

دبیر دومین جشنواره طب ایرانی تاکید کرد: با توجه به ارتباط نزدیک طب ایرانی با سبک زندگی و فرهنگ عمومی جامعه، در این دوره از جشنواره مشارکت مردم و هنرمندان را نیز مد نظر قرار دادیم تا جشنواره‌ای فراگیر درخور مکتب غنی طب ایرانی را هم در سطح تخصصی و هم عمومی، هرچند به‌صورت مجازی با توجه به شرایط موجود، برگزار کنیم.

وی از اطلاع‌ر‌سانی دقیق در خصوص شاخص‌های ارزیابی در هر یک محورها در وب‌سایت جشنواره خبر داد و افزود: جوایز درنظرگرفته‌شده برای برگزیدگان هر بخش نیز پس از تصمیم‌گیری نهایی، اعلام می‌شود.

در این نشست همچنین دکتر «روجا رحیمی»، دبیر کمیته علمی دومین جشنواره طب ایرانی، به شرح اقدامات انجام‌شده در این کمیته از ابتدای شکل‌گیری پرداخت و هر یک از اعضا نظرات خود را در خصوص روند انتخاب برگزیدگان در هر یک از محورها بیان کردند؛ در پایان نیز پوستر و وب‌سایت دومین جشنواره طب ایرانی، رونمایی شد.