به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ دکتر روجا رحیمی، دبیر علمی سومین جشنواره طب ایرانی ضمن خیرمقدم به مهمانان گزارش مختصری از آنچه که در سومین جشنواره طب ایرانی گذشت ارائه داد و گفت: دور دوم جشنواره طب ایرانی در سال ۱۴۰۰ آغاز شد و تصمیم گرفتیم سومین جشنواره طب ایرانی را در سال ۱۴۰۱ برگزار کنیم.

دبیرخانه این جشنواره در خرداد ماه با مدیریت خانم دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل محترم دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت کار خود را آغاز کرد.

دبیر علمی سومین جشنواره طب ایرانی بیان کرد: در سومین دوره جشنواره طب ایرانی چهار بخش علمی، فرهنگ و هنر، دانش آموزی و جوانی جمعیت را داشتیم. در این دوره؛ با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به سال تولید اشتغال و دانش بنیان؛ بخش فناوری را به عنوان یک قسمت مجزا داشتیم.  علاوه بر بخش بین‌الملل که در این دوره از جشنواره اضافه شده است، بخش دانش آموزی را داشتیم که با استقبال گسترده ای مواجه شد.

وی افزود: در دوره گذشته به علت شیوع ویروس کرونا بخش ویژه کووید۱۹ را داشتیم اما در این دوره بخش ویژه ما به جوانی جمعیت اختصاص پیدا کرد که موضوع مهم کشور است.

دبیر سومین جشنواره طب ایرانی درباره زمان‌بندی این دوره از جشنواره اینکونه توضیح داد: پوسترهای جشنواره در تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۱ در شورای سیاست‌گذاری رونمایی شد یک پوستر اصلی و چند پوسترهای جداگانه‌ای هم برای هر بخش های مختلف طراحی شد.

از دوره قبل تلاش بر این بود که همه مراحل جشنواره از ثبت‌نام، محور‌ها و داوری تحت وب انجام شود و به این منظور  وب‌سایت و سامانه را راه‌اندازی کردیم که بازدید از سایت جشنواره در دوره دوم بیش‌تر از چهل هزار نفر بود که در این دوره به بیش از ۶۰ هزار نفر رسید.

دکتر رحیمی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان در دوره‌های مختلف روند افزایشی داشته تصریح کرد: در دوره اول 86 نفر شرکت کننده داشتیم، در دوم ۵۶۵ نفر و در سومین دوره ۲۰۳۵ نفر شرکت داشتند.

به طور کلی بخش دانش‌آموزی با ۴۳ درصد شرکت‌کننده بیشترین متقاضی را داشت. در خصوص ریز محورها، تعداد شرکت‌کنندگان در بخش علمی ؛ مقاله برتر و در بخش فرهنگ و هنر، داستان کوتاه و در بخش دانش آموزی؛ نقاشی بیش‌ترین شرکت کننده را داشت.

وی درباره فرآیند داوری گفت: معیارهای سنجش برای هر بخش توسط اعضای کمیته علمی معرفی شد و داوران جشنواره ۲۴ نفر بودند که انتخاب برگزیدگان نهایی در دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری انجام شد و در نهایت ۴۶ برگزیده در این دوره از جشنواره داشتیم که در بخش علمی ۲۳ برگزیده، بخش فرهنگ و هنر ۱۱ برگزیده، بخش جوانی جمعیت یک برگزیده  و بخش دانش‌آموزی ۹ برگزیده داشت، همچنین در بخش پیشکسوت برتر از دو بزرگوار تقدیر بعمل آمد.