به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ هادی کیانی فلاورجانی، فیلم‌ساز، عضو انجمن سینمای جوانان ایران و برگزیده بخش فیلم کوتاه دومین جشنواره طب ایرانی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فیلم برگزیده "زاغ و کشاورز" در دومین جشنواره طب ایرانی گفت: امروزه نقش و تأثیر تولیدات رسانه‌ای همچون فیلم کوتاه بر زندگی بشر بر همگان روشن است. فیلم بازتاب دهنده مسائل جامعه‌شناختی و موضوعاتی است که در دل جامعه وجود دارد و باید اهمیت بیشتری برای این هنر قائل شویم.

کیانی فلاورجانی با اشاره به این‌که فیلم‌سا‌ها پتانسیل بالایی در فرهنگ‌سازی و مطرح کردن موضوعات مختلف دارند گفت: می‌توان با ساختن فیلم موضوعات مهمی مثل طب‌ایرانی را مطرح و در ببین مردم معرفی کرد اما تحقق این مهم نیاز به همراهی و همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه دارد تا این روند را تسهیل کنند.

برگزیده بخش فیلم کوتاه دومین جشنواره طب ایرانی افزود: به نظر بنده نحوه گفتن و مطرح کردن یک موضوع در فیلم بسیار اهمیت دارد که چطور بتوانیم موضوعی را به نمایش بگذاریم که در بطن جامعه و مخاطب اثرگذار باشد و این رسالت یک هنرمند است که با هنر خود در راستای فرهنگ‌سازی اثر گذار باشد.

کارگردان فیلم کوتاه "زاغ و کلاغ" تصریح کرد: فیلم کوتاه در دنیای امروز که زمان برای مردم بسیار مهم است می‌تواند اثرگذار باشد و به طور خاص در حوزه طب ایرانی می‌تواند این مکتب طبی را به جامعه معرفی کند، قطعا برگذاری جشنواره طب‌ایرانی فرصتی است برای معرفی این آثار و بنده خوشحالم  که توانستم با ساختن یک فیلم کوتاه حرف خود را در حوزه طب ایرانی و اصلاح سبک زندگی به مردم بزنم.

این فیلم‌ساز در آخر تأکید کرد: اگر در دوره‌های بعدی بخش فرهنگ و هنر جشنواره با همکاری وزارت ارشاد برگزار شود، این بخش مهم می‌تواند بهتر و بیشتر دیده شود.