به گزارش روابط عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت؛ دکتر یوسف‌ نوری، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طب سنتی ما، مدیون دانشگاهی است که امام صادق(ع) تشکیل دادند و در کشور ما دانشمندانی مانند ابوعلی سینما پایه‌گذار جهانی شدن طب ایرانی بودند؛ گفت جامعه ما اگر بخواهد رو به جلو حرکت کند نیاز است به دوره‌های ابتدایی مدارس توجه شود.

وی افزود: ما در کتاب‌های درسی در رابطه با سلامت بحث‌های بسیار زیادی داریم حتی کتاب مستقل هم داریم اما بچه‌ها فقط به دنبال این هستند بخوانند و امتحان بدهند و این رویه باید اصلاح شود.

دکتر نوری ادامه داد: براساس تحقیقات؛ مصرف شیر و ماهی در تغذیه بسیار کم، مصرف شکر و دخانیات بسیار بالاست و مصرف دارو در کشور ما سه برابر استاندارد جهانی است. ما باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان به سواد عملکردی برسند و مسئولیت‌های اجتماعیشان را انجام بدهند، مانند همیار پلیس و ما به این حرکت‌ها نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جشنواره طب ایرانی بر مبنای تاکیدی است، که مقام معظم رهبری در اردیبهشت امسال داشتند و آن بحث هویت است؛ گفت: طب رایج هم جایگاه خودش را دارد اما طب ایرانی باعث ارتباط با فرهنگ اصیلمان می‌شود و ما آمادگی تدارک تشکیلات دانش‌آموزی و تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی را داریم تا از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان در این مسیر استفاده شود.