به گزارش روابط‌عمومی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، دکتر «روجا رحیمی»، دبیر کمیته علمی دومین جشنواره طب ایرانی اظهار نظرهای غیرکارشناسی و به‌کارگیری شیوه‌های نادرست در پیشگیری و درمان بیماری‌ها توسط افراد غیر علمی و غیر دانشگاهی را یکی از معضلات عمده مورد مواجهه در حیطه طب ایرانی دانست و تاکید کرد: قطعا یکی از راهکارهای مناسب در برخورد با این‌گونه مسائل، معرفی دستاوردهای حاصل از فعالیت علمی فعالان این حوزه به دست‌اندرکاران نظام سلامت و مردم است تا مورد بهره‌برداری صحیح قرار گیرد.

وی افزود: جشنواره طب ایرانی که به‌منظور تحقق این اهداف از سال 1397 پایه‌گذاری و نخستین دوره آن توسط دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در شهریورماه همان سال در شهر همدان برگزار شد، فرصت معرفی و قدردانی از تلاش‌های روشمند و علمی این حوزه را در سطح ملی و بین‌المللی فراهم می‌سازد.

رحیمی با اشاره به انتصاب اعضای کمیته علمی پس از دریافت حکم انتصاب دبیری خود در این کمیته از سوی دبیر جشنواره، گفت: تا کنون در جلسات متعددی برای بحث و بررسی در خصوص محورها و زیرمحورهای این دوره از جشنواره و شرایط، ملاک‌ها و شاخص‌های شرکت‌کنندگان و معرفی برگزیدگان در هر یک از محورها برگزار شده که نتایج قطعی آنها نیمه نخست تیرماه، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: براساس هدف اصلی جشنواره، تمامی فعالان حوزه طب ایرانی، داروسازی سنتی، تاریخ پزشکی و ... می‌توانند آثار خود را براساس محورهای جشنواره برای بررسی شاخص‌های تعیین‌شده ارسال کنند که علاوه‌بر محورهای جشنواره قبل، بخش‌های جدیدی هم برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

مجازی‌بودن ثبت نام و دریافت مستندات شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره طب ایرانی

دبیر کمیته علمی دومین جشنواره طب ایرانی در خصوص نحوه ثبت نام و دریافت مستندات شرکت‌کنندگان در جشنواره، گفت: این فرایند به‌صورت مجازی و از طریق وب‌‌سایت جشنواره صورت می‌پذیرد که پس از ارائه اطلاعات کامل در این زمینه، علاقه‌مندان می‌توانند در فرصت مقرر برای ثبت نام و ارسال مستندات خود اقدام کنند.

رحیمی با تاکید بر اینکه براساس مقررات جشنواره، اعضای شورای سیاستگذاری و کمیته علمی نمی‌توانند در هیچ‌یک از محورهای جشنواره شرکت کنند، افزود: برگزیدگان هر یک از محورهای دوره پیشین جشنواره نیز نمی‌توانند مجدد در همان محور شرکت کنند، اما ورود آنها به عرصه رقابت در دیگر محورها مانعی ندارد.

وی با بیان اینکه داوری این دوره از جشنواره توسط اعضای کمیته علمی و داوران منتخب آنها در هر یک از محورها انجام می‌گیرد، اظهار امیدواری کرد: با حضور پررنگ مخاطبان بتوانیم شاهد برگزاری هرچه پربارتر و باشکوه‌تر دومین دوره از جشنواره طب ایرانی باشیم.